Focaccia z masłem czosnkowym

Od dawna piekliśmy pizze w wymiarze minimum. Zwykły drożdżowy placek okraszony masłem z kawałkami czosnku. Do tego odrobina gruboziarnistej soli i nic więcej do szczęścia nie potrzeba... no może chłodnego piwka. 

Focaccia z masłem czosnkowym
Ciasto:
2 szkl. mąki pszennej
1 szkl. letniej wody
torebka drożdży instant (7g)
1 łyżeczka soli
1 łyżka oliwy
Masło czosnkowe:
75 g masła
4-5 ząbków czosnku
gruboziarnista sól do posypania

Połącz wszystkie składniki ciasta i wyrabiaj przez kilka minut. Ciasto powinno być gładkie i elastyczne. Następnie odstaw je w ciepłe miejsce do wyrośnięcia, powiedzmy na 20 - 30 minut. Po tym czasie ułóż ciasto na blasze formując je w ulubiony kształt. Włącz piekarnik i ustaw na 220 °C. Zanim piekarnik się nagrzeje, ciasto zdąży odpocząć i trochę podrośnie. Włóż focaccię do piekarnika i piecz przez 10 minut. 

W tym czasie przygotuj masło. W rondelku lub niewielkiej patelni rozgrzej masło, następnie dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek. Smaż do momentu kiedy czosnek zacznie sprawiać wrażenie zwarzonego. Po wspomnianych 10 minutach polej ciasto masłem, posyp gruboziarnistą solą i piecz jeszcze przez 5 minut.A później... później zostaje tylko otwarcie zimnego piwka.

Komentarze

  1. Mi zamiast piwka potrzeba białego wina do tej focacci.
    I już!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez może być, ale ona taka rustykalna, że do piwa jak znalazł.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty