Chutney paprykowo-pomidorowy

Przetwory już dawno ruszyły z kopyta. Przyznaję, ze mój wrodzony leń nie pozwolił wszystkim słoikowym wnętrznością zrobić zdjęcia. Ale z chutney'em się udało. Choć pewnie tylko dlatego, że Iza prosiła o przepis i musiałam go jakoś w głowie uporządkować. Tak, to na pewno skłoniło mnie do zrobienia zdjęć (znaczy zmusiłam do tego K.) i opublikowania przepisu. Tym razem część cukru zastąpiłam słodkim jabłkiem, ale sposób na sos jest mniej więcej ten sam.
Chutney paprykowo-pomidorowy

Składniki:
1 kg czerwonej papryki
1 kg pomidorów
250 g cukru (może być brązowy - ilość zależy od tego czy sos mam być słodszy czy bardziej wytrawny)
1 jabłko
2-4 papryczki chilli (tu z kolei zależy od ostrości)
0,5 kg cebuli
4-5 ząbków czosnku
2 łyżeczki soli
2 łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu
4-5 ziaren ziela angielskiego
2-3 liście laurowe
1 łyżka oleju



Przygotowanie:
Sparz pomidory i obierz ze skórki, pokrój drobno lub zetrzyj na dużych oczkach tarki. Paprykę umyj, usuń gniazda nasienne i pokrój w drobna kostkę. Cebulę pokrój (jak lubisz, kostka, plastry, piórka - wszystko dozwolone). W garnku rozgrzej olej i wrzuć cebulę i paprykę. Umyj chilli, jeśli boisz się mocy usuń pestki i drobno posiekaj. Po 3-5 minutach dodaj posiekany lub przeciśnięty przez praskę czosnek oraz chilli.  Dodaj pomidory. Dosyp cukier oraz przyprawy. Jabłko obierz ze skórki, pozbaw gniazd nasiennych, pokrój w małe kawałki i dodaj do sosu. Smaż pilnując, by sos nie przywarł, do uzyskania pożądanej konsystencji - 30-40 minut powinny w zupełności starczyć. Przełóż do słoiczków, dobrze zakręć. Żeby nie było obaw przy przechowywaniu, sparz słoiki - 5 minut starczy. Ot wsio :)

Komentarze

  1. Pyszny!
    Może jeszcze kilka słoiczków przybędzie w mojej spiżarni?;)
    Tylko pozbędę się skóry z papryki:)
    Nie lubię jej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My chyba planujemy jeszcze jakiś bardziej owocowy. Zobaczy się.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty