Chleb mieszany z suszonymi pomidorami

Nie chwaliłam się, ale na odchodne z ostatniej pracy dostałam od dziewczyn w prezencie „Chleb” Hamelmana. Poczytałam i teraz dziubię sobie od czasu do czasu chleby wg mistrza. I choć wsio wychodzi pysznie i pięknie, ale nie byłabym sobą, gdybym nie zaczęła kombinować. I tak mam pierwszą wariację na temat chleba, inspirowaną chlebem z Vermont.

 Chleb mieszany z suszonymi pomidorami

Składniki:
Zaczyn:
140 g mąki chlebowej
170 g wody
100 g dojrzałego zakwasu
Ciasto
90 g mąki żytniej 1200
300 g mąki pszennej 550
380 g mąki pszennej razowej
420 g wody
20 g soli
cały zaczyn
7 płatów suszonych pomidorów
2 łyżki oliwy z ziołami z pomidorów

Przygotowanie:
Składniki na zaczyn wymieszaj i odstaw w nakrytej folią misce na minimum 12-16 godzin. Następnie wsyp do misy mąki, wymieszaj je. Dodaj wodę oraz zaczyn i wymieszaj do połączenia się składników. Przykryj misę folią spożywczą i odstaw ciasto do autolizy na 20- 60 minut. Po tym czasie wrób w ciasto sól — mieszaj przez około 4-6 minut. Pod koniec mieszania dodaj pomidory i oliwę. Ciasto chlebowe odstaw do wyrośnięcia na około 4-5 godzin.


Po tym czasie uformuj chleb — ja piekłam w keksówkach, więc przełożyłam ciasto do form posmarowanych tłuszczem. Chleb odstaw do ponownego wyrośnięcia na około 2 godziny. Piecz przez 40-45 minut w temperaturze 240 stopni, pierwsze 10-15 minut w naparowanym piekarniku. Jeśli pieczesz w formach, pod koniec pieczenia wyjmij z nich chleb, by skórka się zrumieniła i stała się chrupiąca.


Chleb studź na kratce i krój najlepiej jak już jest zimny — niestety nie zawsze się to udaje.

Komentarze

  1. Wygląda bosko!:)
    A wędliny też własnej roboty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko tymi ręcyma robione :) Zostały jeszcze po świętach i pewnie do końca stycznia/połowy lutego je pojemy.

      Usuń
    2. Tak właśnie myślałam, że wszystko tymi ręcyma... :)

      Usuń
  2. Chlebek idealny!
    A własna wędlina to też moje klimaty.
    Pysznie po prostu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt - idealny - pyszny, wyrośnięty - czegóż chcieć więcej. No może więcej żytniej mąki :) A coś mięsnego musi się niebawem u nas pokazać.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty