Drożdżowe bułki z nadzieniem w "Wypiekaniu na śniadanie"

Ostatnio rzadko bawię się we wspólne pieczenie. A jeśli już to walczę z chlebami w Piekarni organizowanej przez Amber. Przy bytności w odwiedzinach u Gochy ze Smaków Alzacji poczułam się delikatnie "obsztorcowana" za brak aktywności w śniadaniowych wypiekach. Skoro więc aktualna propozycja mi się spodobała, postanowiłam zakasać rękawy i coś zamieszać. Oczywiście nie obyło się bez zmian, ale przeca nie to jest najważniejsze.



Drożdżowe bułki z nadzieniem

Składniki:
350 g mąki pszennej
100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
250 ml mleka
20 g miękkiego masła
2 łyżki oliwy z pomidorów
1 łyżeczka soli
12 g świeżych drożdży plus łyżeczka miodu
do posmarowania: jajko plus łyżka wody, do posypania: mak

Farsz:
200 g pieczarek
1 cebula
3 łyżki oleju
sól i pieprz do smaku
ok. 70 g suszonych posiekanych pomidorów
ok. 100 g szarpanej wieprzowiny

Przygotowanie:
Drożdże z miodem rozpuść w ciepłym mleku i dodaj do mąki. Dodaj soli i ciepłego masła. Zagnieść ciasto - będzie gładkie i sprężyste i nie powinno kleić się do rąk. Na końcu wrób w ciasto olej z pomidorów. Uformuj z wyrobionego ciasta kulę, przełóż ją do miski, przykryj ściereczką i odstaw do wyrastania na ok. godzinę.

W tym czasie przygotuj farsz. Pieczarki pokrój na plasterki. Cebulę obierz i drobno posiekaj. Na patelni rozgrzej olej i zeszklij na nim cebulę - zajmie to ok. 10 minut. Dodaj pieczarki i duś przez kolejne 15-20 minut. Na końcu dodaj mięso i pomidory. Farsz dopraw do smaku solą i pieprzem, a następnie go wystudź. 

Wyrośnięte ciasto podziel na porcje (mi wyszło 10 ok. 70-75 g kul). Każdą porcję uformuj w kulę, a następnie w  płaski placuszek, który nafaszeruj 1-2 łyżkami nadzienia. Zlep dokładnie ciasto i uformuj bułę - u mnie okrągłe. Bułki ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, posmaruj je rozkłóconym jajkiem z łyżką mleka i posyp makiem. Gotowe bułeczki nakryj bawełnianą ściereczką i odstaw do wyrośnięcia na ok. 40 minut.


Kiedy bułki wyrosną (mniej więcej podwoją swoją objętość) piecz je w lekko naparowanym piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 25 minut. Bułki są gotowe kiedy wyraźnie się zarumienią.

Śniadaniowo wypiekali:


Małgosia - Smaki Alzacji
Wiosenka - Eksplozja Smaku
Sławomir - Kiełki Smaku

Komentarze

  1. haha no bez przesady tak?! nie biłam, nie krzyczałam ...byłam tylko "poirytowana" haha :-) wyszły Ci ładniejsze ode mnie! słuchaj musisz w poście umieścić osoby, które z nami wypiekały a post z ich linkami jest na fb wypiekania przypięty na samej górze :-) uzupełnij proszę bo laski się zdenerwują ! buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że nie krzyczałaś, ale je to poirytowanie właśnie wyczułam ;) Z tym, że ładniejsze to nie przesadzaj :P I z linkami już się poprawiam.

      Usuń
  2. dziękuję za wspólne pieczenie :) lista musi być bo jak nie to ja jestem ta laska to się denerwuje :D pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez dziękuję. I już, już lecę na ryjbuka i poprawiam się.

      Usuń
  3. Wspaniałe ci wyszły te bułeczki, są pyszne :-) dziękuje za wspólne śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wielce dorodne te buły! Dzięki za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty